ZARZĄDENIE NR 50/2007
Burmistrza Miasta i Gminy Trzemeszno
z dnia 19 kwietnia 2007 r.
w sprawie określenia regulaminu konkursu na stanowisko:
- Dyrektora Przedszkola Nr 2 im. Misia Uszatka w Trzemesznie,
- Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Trzemesznie,
- Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Trzemesznie.
Na podstawie art. 36a ust 1 oraz art. 5c pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.)
zarządzam, co następuje:
§1
Określa się Regulamin konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora przedszkola/szkół:
- Przedszkola Nr 1 im. Misia Uszatka w Trzemesznie,
- Szkoły Podstawowej Nr 1 w Trzemesznie,
- Szkoły Podstawowej Nr 2 w Trzemesznie w brzmieniu ustalonym w załączniku nr 1 do
niniejszego zarządzenia.
§2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do zarządzenia nr 50/2007
BURMISTRZA MIASTA I GMINY TRZEMESZNO
z dnia 19 kwietnia 2007 r.
REGULAMIN KONKURSU NA STANOWISKO DYREKTORA:
- Przedszkola Nr 1 im Misia Uszatka w Trzemesznie,
- Szkoły Podstawowej Nr 1 w Trzemesznie,
- Szkoły Podstawowej Nr 2 w Trzemesznie.
I. Cel konkursu i tryb zgłaszania kandydatów
1. Celem konkursu jest wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora.
2. Postanowienie dotyczące konkursu podaje się do publicznej wiadomości.
3. Tekst ogłoszenia o konkursie powinien zawierać:
a) wymagania dotyczące kwalifikacji kandydata,
b) wykaz dokumentów jakie powinny być złożone przez kandydata,
c) termin i miejsce składania ofert i dokumentów.
4. Do konkursu może przystąpić osoba spełniająca warunki określone w rozporządzeniu
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinny
odpowiadać osoby zajmujące stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w
poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826 i Nr 189, poz. 1854).
5. Zgłoszenie uczestnictwa w konkursie następuje w formie pisemnej poprzez złożenie
następujących dokumentów:
a) uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju
przedszkola lub szkoły,
b) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej zawierający w szczególności informację
o stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej –
w przypadku nauczyciela akademickiego,
c) akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty
potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia – w przypadku osoby będącej
nauczycielem,
d) dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie
wymaganego stażu pracy, wykształcenia,
e) dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z adresu zarządza-
nia albo zaświadczenie o ukończeniu kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania
oświatą,
f) ocena pracy, o której mowa w §1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i
Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba
zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych
typach szkół i placówek,
g) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy
na stanowisku kierowniczym,
h) oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76
ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz.
674) oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne,
i) oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo umyślne oraz nie toczy się
przeciwko niemu postępowanie karne,
j) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych
związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 32 ust. 2 pkt
1d ustawy z dnia 17 grudnia 2005 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny
finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14. poz. 114),
k) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych
zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r.
Nr 110, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271) w celu przeprowadzenia konkursu na kandydata na
stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły,
l) oświadczenie lustracyjne dotyczące służby w organach bezpieczeństwa państwa lub
współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
zgodnie z art. 7 ust 2 ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów
bezpieczeństwa państwa z lat 1994 r. – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. Nr 218,
poz. 1592, zm. Dz. U. Nr 249, poz. 1832, Dz. U. z 2007 r. Nr 25, poz. 162) – dotyczy
kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
6. O terminie i miejscu konkursu kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
7. Komisja może zażądać do kandydata złożenia dodatkowych dokumentów związanych z
konkursem z uwzględnieniem terminu ich przekazania.
8. Komisja decyduje o dopuszczeniu kandydatów do konkursu po stwierdzeniu spełnienia
przez nich formalnych kryteriów określonych w ogłoszeniu o konkursie.
O dopuszczeniu lub niedopuszczeniu kandydata do uczestnictwie w konkursie decyduje
komisja w formie głosowania jawnego, zwykłą większością głosów, bez możliwości
wstrzymania się od głosu.
9. Do udziału w konkursie nie mogą być dopuszczeni byli dyrektorzy, którzy zostali odwołani
z tej funkcji w ciągu ostatnich 5 lat w trybie określonym w art. 38 pkt 1 lit. b ustawy z dnia
7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572).
II Ogólne zasady postępowania konkursowego
1. Konkurs odbywa się dwuetapowo:
a) w pierwszym etapie konkursu członkowie komisji zapoznają się z dokumentami
złożonymi przez kandydatów i podejmują decyzję w głosowaniu jawnym, zwykłą
większością głosów, o dopuszczeniu kandydata do drugiego etapu konkursu:
b) w drugim etapie komisja przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne z udziałem
kandydata.
2. Kandydat na stanowisko dyrektora może w terminie 3 dni od dnia zawiadomienia go o
odmowie dopuszczenia do drugiego etapu konkursu wnieść sprzeciw do organu
ogłaszającego konkurs.
3. Decyzja organu rozpatrującego sprzeciw jest ostateczna.
III Zasady pracy i skład komisji
1. Do przeprowadzenia konkursu Rada Miejska w Trzemesznie powołuje Komisję
konkursową.
2. Komisja konkursowa w toku swojej pracy kieruje się przepisami prawa oraz postanowie-
niami niniejszego regulaminu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzą:
a) trzech przedstawicieli organu prowadzącego szkołę,
b) trzech przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
c) po dwóch przedstawicieli:
- rady pedagogicznej szkoły – wybranych zgodnie ze statutem szkoły,
- rady rodziców – wybranych przez radę szkoły lub radę rodziców; wybrany
rodzic nie może być jednocześnie nauczycielem w danej szkole,
- jeden przedstawiciel zakładowej organizacji związkowej zrzeszającej nauczycieli.
4. Członkowie Komisji uczestniczą w pracach komisji na podstawie imiennego upoważnienia
wydanego na piśmie przez organ delegujący przedstawiciela lub wyciągu z protokołu
zebrania rady pedagogicznej i rady rodziców.
5. Pracą Komisji kieruje jej przewodniczący powołany przez Radę Miejską w Trzemesznie
posiadający prawo do interpretacji przepisów niniejszego regulaminu.
6. Członkowie Komisji uczestniczą w pracach Komisji na zasadzie równych praw i
obowiązków.
7. Członkiem Komisji nie może być osoba krewna lub powinowata w stosunku do kandydata.
8. Komisja powinna rozpocząć pracę nie później niż po 14 dniach roboczych od dnia publiko-
wania ogłoszenia o konkursie.
9. Prace Komisji mogą być prowadzone, jeżeli bierze w nich udział co najmniej 2/3 jej
składu.
IV Postępowanie kwalifikacyjne z udziałem kandydata
1. W drugim etapie konkursu, po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej, wyłania się
kandydata na stanowisko dyrektora w głosowaniu tajnym.
2. Każdy członek Komisji ma prawo do oddania 1 głosu na jednego z kandydatów.
3. Konkurs uważa się za rozstrzygnięty, jeżeli któryś z kandydatów uzyskał w głosowaniu
więcej niż 50% oddanych, ważnych, głosów.
4. W przypadku nierozstrzygnięci konkursu w I turze głosowania, do drugiej tury kwalifikuje
się kandydatów, którzy uzyskali dwie największe liczby głosów.
5. W przypadku niewyłonienia kandydata w II turze głosowania konkurs uważa się za
nierozstrzygnięty.
6. W sprawach proceduralnych głosowanie jest jawne. Przy równej liczbie głosów rozstrzyga
głos przewodniczącego komisji. W razie rozbieżności poglądów co do interpretacji
przepisów komisja może zasięgnąć opinii prawnej.
7. Po podpisaniu protokołu z obrad Komisji jej przewodniczący ogłasza wynik konkursu w
obecności wszystkich kandydatów.
8. Komisja konkursowa przedstawia niezwłocznie wyłonionego w drodze konkursu
kandydata na stanowisko dyrektora Wielkopolskiemu Kuratorowi Oświaty.
9. Burmistrz Miasta i Gminy powierza kandydatowi wybranemu w drodze konkursu
stanowisko dyrektora, jeżeli w ciągu 14 dni od dnia przedstawienia kandydata na to
stanowisko organ sprawujący nadzór pelagiczny nie wniesie umotywowanego zastrzeżenia.
10. Jeżeli do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat albo w wyniku głosowania niewyłoniono
kandydata Burmistrz Miasta i Gminy powierza stanowisko ustalonemu przez siebie
kandydatowi po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców przedszkola,
szkoły, jeżeli organ sprawujący nadzór pedagogiczny nie wniesie umotywowanego
zastrzeżenia.
11. Komisja konkursowa rozwiązuje się z chwilą powołania dyrektora przedszkola, szkoły.
Załącznik do zarządzenia nr 50/2007
BURMISTRZA MIASTA I GMINY TRZEMESZNO
z dnia 19 kwietnia 2007 r.
REGULAMIN KONKURSU NA STANOWISKO DYREKTORA:
- Przedszkola Nr 1 im Misia Uszatka w Trzemesznie,
- Szkoły Podstawowej Nr 1 w Trzemesznie,
- Szkoły Podstawowej Nr 2 w Trzemesznie.
I. Cel konkursu i tryb zgłaszania kandydatów
1. Celem konkursu jest wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora.
2. Postanowienie dotyczące konkursu podaje się do publicznej wiadomości.
3. Tekst ogłoszenia o konkursie powinien zawierać:
a) wymagania dotyczące kwalifikacji kandydata,
b) wykaz dokumentów jakie powinny być złożone przez kandydata,
c) termin i miejsce składania ofert i dokumentów.
4. Do konkursu może przystąpić osoba spełniająca warunki określone w rozporządzeniu
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinny
odpowiadać osoby zajmujące stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w
poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826 i Nr 189, poz. 1854).
5. Zgłoszenie uczestnictwa w konkursie następuje w formie pisemnej poprzez złożenie
następujących dokumentów:
a) uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju
przedszkola lub szkoły,
b) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej zawierający w szczególności informację
o stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej –
w przypadku nauczyciela akademickiego,
c) akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty
potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia – w przypadku osoby będącej
nauczycielem,
d) dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie
wymaganego stażu pracy, wykształcenia,
e) dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z adresu zarządza-
nia albo zaświadczenie o ukończeniu kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania
oświatą,
f) ocena pracy, o której mowa w §1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i
Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba
zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych
typach szkół i placówek,
g) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy
na stanowisku kierowniczym,
h) oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76
ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz.
674) oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne,
i) oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo umyślne oraz nie toczy się
przeciwko niemu postępowanie karne,
j) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych
związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 32 ust. 2 pkt
1d ustawy z dnia 17 grudnia 2005 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny
finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14. poz. 114),
k) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych
zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r.
Nr 110, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271) w celu przeprowadzenia konkursu na kandydata na
stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły,
l) oświadczenie lustracyjne dotyczące służby w organach bezpieczeństwa państwa lub
współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
zgodnie z art. 7 ust 2 ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów
bezpieczeństwa państwa z lat 1994 r. – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. Nr 218,
poz. 1592, zm. Dz. U. Nr 249, poz. 1832, Dz. U. z 2007 r. Nr 25, poz. 162) – dotyczy
kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
6. O terminie i miejscu konkursu kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
7. Komisja może zażądać do kandydata złożenia dodatkowych dokumentów związanych z
konkursem z uwzględnieniem terminu ich przekazania.
8. Komisja decyduje o dopuszczeniu kandydatów do konkursu po stwierdzeniu spełnienia
przez nich formalnych kryteriów określonych w ogłoszeniu o konkursie.
O dopuszczeniu lub niedopuszczeniu kandydata do uczestnictwie w konkursie decyduje
komisja w formie głosowania jawnego, zwykłą większością głosów, bez możliwości
wstrzymania się od głosu.
9. Do udziału w konkursie nie mogą być dopuszczeni byli dyrektorzy, którzy zostali odwołani
z tej funkcji w ciągu ostatnich 5 lat w trybie określonym w art. 38 pkt 1 lit. b ustawy z dnia
7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572).
II Ogólne zasady postępowania konkursowego
1. Konkurs odbywa się dwuetapowo:
a) w pierwszym etapie konkursu członkowie komisji zapoznają się z dokumentami
złożonymi przez kandydatów i podejmują decyzję w głosowaniu jawnym, zwykłą
większością głosów, o dopuszczeniu kandydata do drugiego etapu konkursu:
b) w drugim etapie komisja przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne z udziałem
kandydata.
2. Kandydat na stanowisko dyrektora może w terminie 3 dni od dnia zawiadomienia go o
odmowie dopuszczenia do drugiego etapu konkursu wnieść sprzeciw do organu
ogłaszającego konkurs.
3. Decyzja organu rozpatrującego sprzeciw jest ostateczna.
III Zasady pracy i skład komisji
1. Do przeprowadzenia konkursu Rada Miejska w Trzemesznie powołuje Komisję
konkursową.
2. Komisja konkursowa w toku swojej pracy kieruje się przepisami prawa oraz postanowie-
niami niniejszego regulaminu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzą:
a) trzech przedstawicieli organu prowadzącego szkołę,
b) trzech przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
c) po dwóch przedstawicieli:
- rady pedagogicznej szkoły – wybranych zgodnie ze statutem szkoły,
- rady rodziców – wybranych przez radę szkoły lub radę rodziców; wybrany
rodzic nie może być jednocześnie nauczycielem w danej szkole,
- jeden przedstawiciel zakładowej organizacji związkowej zrzeszającej nauczycieli.
4. Członkowie Komisji uczestniczą w pracach komisji na podstawie imiennego upoważnienia
wydanego na piśmie przez organ delegujący przedstawiciela lub wyciągu z protokołu
zebrania rady pedagogicznej i rady rodziców.
5. Pracą Komisji kieruje jej przewodniczący powołany przez Radę Miejską w Trzemesznie
posiadający prawo do interpretacji przepisów niniejszego regulaminu.
6. Członkowie Komisji uczestniczą w pracach Komisji na zasadzie równych praw i
obowiązków.
7. Członkiem Komisji nie może być osoba krewna lub powinowata w stosunku do kandydata.
8. Komisja powinna rozpocząć pracę nie później niż po 14 dniach roboczych od dnia publiko-
wania ogłoszenia o konkursie.
9. Prace Komisji mogą być prowadzone, jeżeli bierze w nich udział co najmniej 2/3 jej
składu.
IV Postępowanie kwalifikacyjne z udziałem kandydata
1. W drugim etapie konkursu, po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej, wyłania się
kandydata na stanowisko dyrektora w głosowaniu tajnym.
2. Każdy członek Komisji ma prawo do oddania 1 głosu na jednego z kandydatów.
3. Konkurs uważa się za rozstrzygnięty, jeżeli któryś z kandydatów uzyskał w głosowaniu
więcej niż 50% oddanych, ważnych, głosów.
4. W przypadku nierozstrzygnięci konkursu w I turze głosowania, do drugiej tury kwalifikuje
się kandydatów, którzy uzyskali dwie największe liczby głosów.
5. W przypadku niewyłonienia kandydata w II turze głosowania konkurs uważa się za
nierozstrzygnięty.
6. W sprawach proceduralnych głosowanie jest jawne. Przy równej liczbie głosów rozstrzyga
głos przewodniczącego komisji. W razie rozbieżności poglądów co do interpretacji
przepisów komisja może zasięgnąć opinii prawnej.
7. Po podpisaniu protokołu z obrad Komisji jej przewodniczący ogłasza wynik konkursu w
obecności wszystkich kandydatów.
8. Komisja konkursowa przedstawia niezwłocznie wyłonionego w drodze konkursu
kandydata na stanowisko dyrektora Wielkopolskiemu Kuratorowi Oświaty.
9. Burmistrz Miasta i Gminy powierza kandydatowi wybranemu w drodze konkursu
stanowisko dyrektora, jeżeli w ciągu 14 dni od dnia przedstawienia kandydata na to
stanowisko organ sprawujący nadzór pelagiczny nie wniesie umotywowanego zastrzeżenia.
10. Jeżeli do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat albo w wyniku głosowania niewyłoniono
kandydata Burmistrz Miasta i Gminy powierza stanowisko ustalonemu przez siebie
kandydatowi po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców przedszkola,
szkoły, jeżeli organ sprawujący nadzór pedagogiczny nie wniesie umotywowanego
zastrzeżenia.
11. Komisja konkursowa rozwiązuje się z chwilą powołania dyrektora przedszkola, szkoły.